Cookie: Naše stránka využívá soubory cookie. Přečtěte si další informace o našich zásadách práce se soubory cookie. souhlasím
Zavřít
You have changed campaigns but your basket has not changed.
You have changed campaigns hence your basket has updated accordingly.

Podnikání již dávno není výsadou mužů.

Podnikání je vnímáno většinou společnosti spíše jako doména mužů. Něžné pohlaví čelí stále mnoha předsudkům, protože skloubit práci s rodinou je prý téměř nemožné.

Přitom každá žena může být úspěšná. Podstatné je, aby se realizovala v tom, co je pro ni důležité, a co ji naplňuje. Také fakta mluví jasně. Když už ženy začnou podnikat, bývají zpravidla úspěšné a v ničem si nezadají s muži. Proto také stále stoupá počet firem vlastněných ženami a podnikatelky tvoří

stále významnější součást české ekonomiky. Rozdíl je i v motivaci. Zatímco muži míří v byznysu hlavně za co nejvyšším ziskem, ženy upřednostňují stabilitu. Bez velkých gest si jdou za svým, netrpí ješitností a jsou odolnější než muži. Do karet jim hrají i typicky ženské vlastnosti: empatie a přirozená tendence hledat harmonická řešení. Vlastní podnikání jim také pomáhá lépe sladit pracovní a rodinný život – firma, kterou si vybudovaly, totiž funguje podle jimi nastavených pravidel. I to je důvodem, proč se jim v byznysu daří. Nenechme se proto odradit genderovými předsudky, podle kterých by ženy měly fungovat především jako strážkyně rodinného krbu.

Chcete se seznámit se zkušenostmi žen, které to v byznysu někam dotáhly? V Avonu pořádáme 8. března online konferenci Change is Chance, které se můžete zúčastnit i vy zcela zdarma. Stačí jednoduše jít na webovou stránku www.changeisachance.eu a nebo na naše facebooké stránky Avon Česká republika / Avon Slovensko, kde si můžete pustit livestream a sledovat online konferenci kdekoliv a odkudkoliv. Ve druhém bloku konference nazvaném Ženy v byznysu se vám představí šestice inspirativních žen.

Rodačka z Ukrajiny Karina Takovenko je generální ředitelkou AVON pro Českou a Slovenskou republiku, Ukrajinu a Gruzii. Jde o její třetí mezinárodní post, takže se může podělit o velké množství zkušeností. Co by podle ní měly zvládat ženy, které chtějí uspět v podnikání?

Petra Dolanová nastoupila do Avonu v roce 2007 jako brigádnice a dnes vede oddělení Sales Support pro ČR a SR. „AVON je pro mě mnohem víc než jen práce a kosmetika,“ míní Petra. Profesně zde vyrostla, poznala svoje silné stránky a dostala nespočet příležitostí k osobnímu i profesnímu rozvoji.

Když se řekne Dara Rolins, asi každý si vybaví zpěvačku, která od dětství patří mezi hvězdy čs. hudební scény. Dara je ale zároveň úspěšná podnikatelka, která slaví řadu úspěchů s vlastní značkou i díky spolupráci s ostatními brandy, včetně velkých nadnárodních společností.

„Jako kariérová poradkyně jsem potkávala šikovné ženy, které obtížně hledaly pracovní uplatnění odpovídající jejich dovednostem a zkušenostem. Často si neuvědomovaly své kvality a úspěchy, považovaly je za běžné či obyčejné.“ uvádí kariérová poradkyně a lektorka Lucie Václavková, která dnes ženám pomáhá najít nebo vytvořit práci, která s nimi bude ladit.

„Vzpomeňte si třeba na bábovku, kterou jste jídávali po nedělním obědě u babičky. Vždy byla chystaná s láskou a péčí, jako by se jednalo o ten nejdůležitější chod dne. A o tom cukrařina je. Malý detail s obrovským kouzlem,“ říká nejslavnější česká cukrářka Iveta Fabešová, která loni po rozvodu přišla o síť populárních kaváren. Přesto se nevzdala, rozjela byznys přes svůj internetový obchod a plánuje otevřít novou, tentokrát už vlastní cukrárnu. 

Pro poradenskou společnost Deloitte začala Diana Rádl Rogerová pracovat v roce 1996 a dnes je z ní řídicí partnerka Deloitte ČR. Současně zastává i pozici Chief Strategic Officera pro Deloitte Central Europe.

Přitom každá žena může být úspěšná. Podstatné je, aby se realizovala v tom, co je pro ni důležité, a co ji naplňuje. Také fakta mluví jasně. Když už ženy začnou podnikat, bývají zpravidla úspěšné a v ničem si nezadají s muži. Proto také stále stoupá počet firem vlastněných ženami a podnikatelky tvoří stále významnější součást české ekonomiky. 

Rozdíl je i v motivaci. Zatímco muži míří v byznysu hlavně za co nejvyšším ziskem, ženy upřednostňují stabilitu. Bez velkých gest si jdou za svým, netrpí ješitností a jsou odolnější než muži. Do karet jim hrají i typicky ženské vlastnosti: empatie a přirozená tendence hledat harmonická řešení. Vlastní podnikání jim také pomáhá lépe sladit pracovní a rodinný život – firma, kterou si vybudovaly, totiž funguje podle jimi nastavených pravidel. I to je důvodem, proč se jim v byznysu daří. Nenechme se proto odradit genderovými předsudky, podle kterých by ženy měly fungovat především jako strážkyně rodinného krbu.

Chcete se seznámit se zkušenostmi žen, které to v byznysu někam dotáhly? V Avonu pořádáme 8. března online konferenci Change is Chance, které se můžete zúčastnit i vy zcela zdarma. Stačí jednoduše jít na webovou stránku www.changeisachance.eu a nebo na naše facebooké stránky Avon Česká republika / Avon Slovensko, kde si můžete pustit livestream a sledovat online konferenci kdekoliv a odkudkoliv. Ve druhém bloku konference nazvaném Ženy v byznysu se vám představí šestice inspirativních žen.

Rodačka z Ukrajiny Karina Takovenko je generální ředitelkou AVON pro Českou a Slovenskou republiku, Ukrajinu a Gruzii. Jde o její třetí mezinárodní post, takže se může podělit o velké množství zkušeností. Co by podle ní měly zvládat ženy, které chtějí uspět v podnikání?

Petra Dolanová nastoupila do Avonu v roce 2007 jako brigádnice a dnes vede oddělení Sales Support pro ČR a SR. „AVON je pro mě mnohem víc než jen práce a kosmetika,“ míní Petra. Profesně zde vyrostla, poznala svoje silné stránky a dostala nespočet příležitostí k osobnímu i profesnímu rozvoji.

Když se řekne Dara Rolins, asi každý si vybaví zpěvačku, která od dětství patří mezi hvězdy čs. hudební scény. Dara je ale zároveň úspěšná podnikatelka, která slaví řadu úspěchů s vlastní značkou i díky spolupráci s ostatními brandy, včetně velkých nadnárodních společností.

„Jako kariérová poradkyně jsem potkávala šikovné ženy, které obtížně hledaly pracovní uplatnění odpovídající jejich dovednostem a zkušenostem. Často si neuvědomovaly své kvality a úspěchy, považovaly je za běžné či obyčejné.“ uvádí kariérová poradkyně a lektorka Lucie Václavková, která dnes ženám pomáhá najít nebo vytvořit práci, která s nimi bude ladit.

„Vzpomeňte si třeba na bábovku, kterou jste jídávali po nedělním obědě u babičky. Vždy byla chystaná s láskou a péčí, jako by se jednalo o ten nejdůležitější chod dne. A o tom cukrařina je. Malý detail s obrovským kouzlem,“ říká nejslavnější česká cukrářka Iveta Fabešová, která loni po rozvodu přišla o síť populárních kaváren. Přesto se nevzdala, rozjela byznys přes svůj internetový obchod a plánuje otevřít novou, tentokrát už vlastní cukrárnu. 

Pro poradenskou společnost Deloitte začalaDiana Rádl Rogerová pracovat v roce 1996 a dnes je z ní řídicí partnerka Deloitte ČR. Současně zastává i pozici Chief Strategic Officera pro Deloitte Central Europe.

Sdílet s přáteli

Další články

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]