Cookie: Naše stránka využívá soubory cookie. Přečtěte si další informace o našich zásadách práce se soubory cookie. souhlasím
Zavřít
You have changed campaigns but your basket has not changed.
You have changed campaigns hence your basket has updated accordingly.

10 tipů pro jarní dobití energie

Vykliďte šatník, vyrazte ven s přáteli, začněte sportovat, vezměte si dovolenou, pijte více vody a vyhýbejte se cukru. To jsou nejlepší nápady na dobití energie v jarním období. Koukněte, co dalšího ještě můžete udělat, abyste se cítili skvěle a odvanuli jarní únavu i blues.

Měli byste překypovat energií. Místo toho byste ale raději zalezli pod peřinu a spali. Konec února a začátek března je pro mnoho lidí obzvláště obtížné období. Přestože vaše povinnosti jsou stále stejné, únava vám brání užívat si naplno první jarní dny. Naštěstí ale existuje řešení!

 

1. Jaro na talíři

Během zimy jíme více než během léta. Náš jídelníček navíc tvoří mnohem kaloričtější chody, protože tak si to prostě tělo žádá. Taky jsou tu Vánoce - skvělá výmluva pro hřešení v jídle. Sladkosti, oříšky, brambůrky,... všechna tato potěšení ovšem mají skryté hrozby: zhoršená nálada, bolesti svalů a hlavy, slabost a malátnost. Naše tělo nám hlásí nedostatek hořčíku, železa, vitamínů a minerálů. Nebojte ale, všechno, co jste v zimě ztratili, můžete zase rychle doplnit.

Tak třeba místo ranní kávy (nebo spolu s ní) zkuste do svého jídelníčku zařadit ovesnou kaši. Můžete si ji připravit už večer předem a ráno jen přidat horké mléko – a teplé výživné jídlo je na světe. Ovesné vločky chutnají skvěle s ovocem, ať už s čerstvým nebo sušeným.
- Dále se snažte se vyhnout bílému pečivu a používejte místo něj celozrnné.
- Sladkosti mezi jídly nahraďte ovocem nebo mandlemi.
- Na oběd si dejte salát nebo polévku.
- Večer se snažte nepřejídat. Nemusíte jít spát hladoví, ale věřte, že přejídání je pro vás ještě horší než půst. Po několika dnech takovéto diety určitě zaznamenáte výrazné zlepšení nálady a příliv energie.

 

 

2. Pijte vodu

V zimě nepociťujeme takovou žízeň jako v létě a šálek čaje pravděpodobně zažene naši žízeň na několik hodin. To je ale špatně, obzvláště pokud sedíme v uzavřené vytápěné místnosti, nebo máme fyzicky náročné zaměstnání. Bez ohledu na roční období vypijte denně 1,5 až 2 litry tekutin. Třetinu tohoto množství můžete dodat tělu v potravinách, zbývajících 1 – 1,4 litru by měly tvořit tekutiny. Dehydratace zpomaluje reflexy a způsobuje únavu, nesoustředěnost a bolest hlavy. Pijte často po malých dávkách, nejlépe čistou vodu. A nezapomeňte, že nedostatek tekutin má vliv i na vaši pleť.

 

3. Začněte cvičit

Jaro je nejlepším obdobím pro splnění novoročních předsevzetí – tedy pokud už jste s tím nezačali. Začněte jednoduchými úkoly, které vám půjdou dobře plnit a rychle vám zlepší náladu. Nepřepalte to a nesnažte se cvičit každý den. Pokud chodíte na procházky, zrychlete tempo. Můžete taky začít jezdit do práce na kole. Námahu postupně zvyšujte. Kupte si tréninkové hodinky, které vám pomohou sledovat pokrok a užívejte si každý kilometr. Střídejte trasy, protože rozmanitost pomáhá vytrvat. Na tréninky si do lahve s vodou přidejte ovoce – tento zdroj vitamínů bez konzervantů vodu ochutí a dodá vám kvalitní energii.

 


Pokud vás individuální cvičení příliš nemotivuje, domluvte se s kamarádkou a můžete trénovat společně. Svoje předsevzetí můžete sdílet i na sociálních sítích. Když se veřejně pochlubíte, budete více motivovaní a uvidíte, kolik podpory se vám dostane!

 

4. Dopřejte si krátkou dovolenou

Nečekejte s dovolenou až do léta. Vaše tělo potřebuje odpočinek i na jaře, tak to respektujte. Mrkněte se na nabídky cestovních agentur nebo koukněte na nabídky letenek. Dovolená na jaře se vyplatí i finančně, protože mimo sezónu je vše mnohem levnější. Pokud si nemůžete v práci vzít dovolenou, zkuste někam odjet alespoň na víkend. Porozhlédněte se, zda se ve vašem okolí nekonají zajímavé události – sezóna venkovních akcí pomalu začíná.

 

5. Proberte šatník

Zní to hloupě – místo odpočinku vám radíme vrhnout se na jarní úklid, ale ono to tak úplně není. Začněte šatníkem. Uložte ke spánku zimní oblečení a využijte příležitosti zkontrolovat, co máte vlastně na sebe. Držte se jednoduchého pravidla – pokud jste si nějaký kus neoblékla minulý rok, už si ho neoblečete nikdy. Tohle pravidlo se vztahuje většinou na sezónní hity, které jste nakoupila impulzivně. Udržujte si nadčasový a kvalitní šatník.

Měla byste určitě mít rozepínací svetr, džíny, několik triček, halenku, klasickou sukni, kalhoty, sako a šaty. To je základ. Jednotlivé kousky by k sobě měly ladit – vyzkoušejte si je a pobavte se u toho. Určitě najdete několik nových kombinací, které vám budou perfektně slušet. Neupínejte se na další oblečení – není nic horšího než přeplněný šatník. A co dělat, když skříň nezavřete ani po jarním úklidu? I na tohle existuje řešení. Z plechovky od nápoje odlomte kroužek, kterým se plechovka otevírá, navlékněte jej na háček ramínka a na něj pověste další ramínko. Ušetříte tak trochu místa.

Klidně si přiznejte, že úklid šatníku byl zábava a dodal vám energii. Co třeba umýt okna? Nešetřete se, pusťte si oblíbené album a pusťte se do toho!

 

6. Rozmazlujte se

Drobné radosti vám mohou na dlouhou dobu zlepšit náladu. Zasloužíte si to! Obzvláště po jarním úklidu a úspěšném cvičení. Neradíme vám utrácet, ale... proč si nepořídit třeba nové brýle nebo kabelku? Nebo nějaký šperk pro oživení vašich šatů? My jsme se zamilovali do přívěsku a náušnic ve tvaru jablíčka.


Přichází také čas probudit vaše smysly. Na jaře je náš čich mnohem citlivější než v zimě, kdy chladný vzduch často znecitliví čichové buňky. Sáhněte po nové toaletní vodě nebo parfému plném energie, třeba BeRomantic nebo BeFun. Zaručeně vám zlepší náladu!

 

 



Dopřejte si chvilku klidu. Relaxační koupel a troška nicnedělání ještě nikomu neublížila, naopak vám může pomoci získat energii na další den. Po koupání použijte kosmetiku, která rychle dodá základní vitamíny a hydrataci vysušené pokožce. Vyzkoušejte Planet Spa s africkým bambuckým máslem. Dopřejte si dostatek spánku. Pokud jste v zimě chodili spát spíše později, snažte se nyní spát celých 8 hodin denně. Čím víc budete odpočívat, tím lépe budete vypadat a snáze shodíte přebytečná kila.

 

7. Více čtěte

Kupte si knižní novinky, znovu si přečtěte bestsellery a čtěte, kdykoli jen to bude možné. Knihy pomáhají mysli odpoutat se od aktuálních problémů a udržet si od nich zdravý odstup. Kdo čte, má bystřejší mysl, lépe chápe a rychleji hledá lepší slova a myšlenky. Knihy jsou studnicí inspirace!

 

8. Setkejte se s přáteli

Schůzky s přáteli jsou stejně tak inspirující! Konverzaci s lidmi, které máte rádi, vám stoprocentně dodá energii. Uznání, komplimenty a podpora jsou k nezaplacení – na oplátku buďte skromní. Nic vám nedobije baterky lépe než úsměv.

 

9. Udělejte něco pro ostatní

Pomoc jiným lidem je dalším ze způsobů, jak vykouzlit na tváři úsměv. Rozhlédněte se po okolí, jestli v něm nepůsobí místní spolky nebo nadace a zjistěte, jak byste mohli nabídnout svou pomoc. Nebo se angažujte ve svém sousedství – přesvědčte ostatní, že byste mohli obec nebo bytové družstvo požádat o vybudování hřiště pro děti nebo venkovní posilovny. Přestože jsou tyhle akci časově náročné, inspirují k aktivitám v ostatních oblastech vašeho života.

 

10. Učte se novému …

Využijte delších dnů a zapište se na kurz. Chtěla jste vždycky umět šít? Vyzkoušejte to. Zjistěte si, jaké kurzy probíhají ve vašem městě nebo si najděte pomoc třeba na YouTube. Učte se nové jazyky. V dnešní době existuje spousta internetových stránek, které jsou zdarma a umožňují studovat v klidu doma nebo kdekoli zrovna jste.

{{LoadedProducts[productId].Name}}
{{::LoadedProducts[productId].Name}}
{{::LoadedProducts[productId].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[productId].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[25316].Name}}
{{::LoadedProducts[25316].Name}}
{{::LoadedProducts[25316].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[25316].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[25307].Name}}
{{::LoadedProducts[25307].Name}}
{{::LoadedProducts[25307].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[25307].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[25308].Name}}
{{::LoadedProducts[25308].Name}}
{{::LoadedProducts[25308].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[25308].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[25309].Name}}
{{::LoadedProducts[25309].Name}}
{{::LoadedProducts[25309].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[25309].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[25311].Name}}
{{::LoadedProducts[25311].Name}}
{{::LoadedProducts[25311].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[25311].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[19565].Name}}
{{::LoadedProducts[19565].Name}}
{{::LoadedProducts[19565].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[19565].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[25281].Name}}
{{::LoadedProducts[25281].Name}}
{{::LoadedProducts[25281].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[25281].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[25280].Name}}
{{::LoadedProducts[25280].Name}}
{{::LoadedProducts[25280].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[25280].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

{{LoadedProducts[2615].Name}}
{{::LoadedProducts[2615].Name}}
{{::LoadedProducts[2615].MarketingLabel1}}
NEW

{{::(LoadedProducts[2615].SalePrice | currency)}}

No Longer Available

Available Soon

Sdílet s přáteli

Další články

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]