Cookie: Naše stránka využívá soubory cookie. Přečtěte si další informace o našich zásadách práce se soubory cookie. souhlasím
Zavřít
You have changed campaigns but your basket has not changed.
You have changed campaigns hence your basket has updated accordingly.

Patří proteiny do jídelníčku? Ano!

Pokud se chcete správně stravovat a navíc nechcete nabírat zbytečná kila, bez proteinů se neobejdete. Že nevíte, o co jde? Řekněme si to hezky česky – jde o bílkoviny.

Bílkoviny tvoří společně se sacharidy (cukry) a tuky tři základní živiny, které lidský organismus potřebuje pro své správné fungování. Jejich nedostatek nebo naopak nadbytek způsobuje množství zdravotních problémů, mimo jiné i diabetes, obezitu či nemoci srdce a cév.

Jak poznáte, že vám chybí?

Příznaků může být celá řada. Může vás například honit mlsná. Pokud totiž ve vaší stravě převažují sacharidy, například těstoviny nebo rýže, začne se vám v těle zvyšovat hladina cukrů, která vás nutí neustále něco „uzobávat“.

Můžete být také častěji nemocné. Nedostatek proteinů = špatně fungující imunitní systém, jehož buňky tvoří právě bílkoviny. Také drobná poranění a nejrůznější řezné ranky se hojí mnohem déle, než jste byly až dosud zvyklé.

Další varování

Na nedostatek bílkovin v těle vás upozorní i zhoršená kvalita pleti, která může být najednou extrémně suchá. Jako první pomoc doporučujeme Anew Nutri-Advance Vyživující krém od Avonu s vysokým obsahem mastných kyselin, který suché pokožce poskytne okamžitou péči, a zvýší

úroveň její hydratace až o 60 procent. To, že vám chybí bílkoviny, poznáte i na stavu svých vlasů a nehtů. S péči o vlasy vám pomůže Intenzivní vyživující sérum s luxusními oleji pro všechny typy vlasů od Avonu; s lámavostí nehtů zatočí ošetřující revitalizující přípravky.

A co zařadit do jídelníčku?

Jinak je samozřejmě nezbytné snížit příjem sacharidů a tuků a přidat bílkoviny. V čem je najdete? V libovém červeném mase, šunce, rybách (nejlepší je losos), vejcích, sýrech, tvarohu, řeckém jogurtu, islandském skyru, sóje, arašídovém másle, luštěninách, ořeších, semenech (dýňová, chia) a také v některých druzích zeleniny – nejvíce proteinů obsahují brokolice, růžičková kapusta, špenát a brambory.

Kolik bílkovin máme jíst?

Obecně lze říct, že bílkoviny by měly tvořit 10 až 30 % našeho jídelníčku. Přesnější je doporučení, které udává 0,8 g bílkovin na 1 kg tělesné hmotnosti. S přibývajícím věkem je nutné příjem bílkovin zvýšit až na 1,2 g na 1 kg váhy.

Je také důležité nejíst velké množství v jedné porci, ale rozdělit je do všech jednotlivých denních jídel. V jedné porci by tak nemělo být více než 30 g bílkovin.


Nejen pro ženy 45+

Tahle informace by měla zajímat každou ženu, a to i ty mladé. Dnes si to nejspíš nedokážete představit, ale za mnoho let, s nástupem menopauzy, se vám může změnit apetit a lednička se stane vaší nejlepší kamarádkou. Spolu s úbytkem hormonů pak může dojít i k nepříjemnému nárůstu váhy. Právě optimální přísun bílkovin dokáže ovlivnit váš správný výživový režim. Omezuje totiž zbytečnou „žravou“ i večerní a noční mlsání. Tak na to myslete, dokud je čas.

Rychlejší účinky se dostaví, když k vyváženému jídelníčku dodáte také pohyb. Vše, co potřebujete vědět o domácím cvičení najdete v článku Cvičení doma? Chce to jen překonat lenost.

 

Bílkoviny tvoří společně se sacharidy (cukry) a tuky tři základní živiny, které lidský organismus potřebuje pro své správné fungování. Jejich nedostatek nebo naopak nadbytek způsobuje množství zdravotních problémů, mimo jiné i diabetes, obezitu či nemoci srdce a cév.

Jak poznáte, že vám chybí?

Příznaků může být celá řada. Může vás například honit mlsná. Pokud totiž ve vaší stravě převažují sacharidy, například těstoviny nebo rýže, začne se vám v těle zvyšovat hladina cukrů, která vás nutí neustále něco „uzobávat“.

Můžete být také častěji nemocné. Nedostatek proteinů = špatně fungující imunitní systém, jehož buňky tvoří právě bílkoviny. Také drobná poranění a nejrůznější řezné ranky se hojí mnohem déle, než jste byly až dosud zvyklé.


Další varování

Na nedostatek bílkovin v těle vás upozorní i zhoršená kvalita pleti, která může být najednou extrémně suchá. Jako první pomoc doporučujeme Anew Nutri-Advance Vyživující krém od Avonu s vysokým obsahem mastných kyselin, který suché pokožce poskytne okamžitou péči, a zvýší

úroveň její hydratace až o 60 procent. To, že vám chybí bílkoviny, poznáte i na stavu svých vlasů a nehtů. S péči o vlasy vám pomůže Intenzivní vyživující sérum s luxusními oleji pro všechny typy vlasů od Avonu; s lámavostí nehtů zatočí ošetřující revitalizující přípravky.

A co zařadit do jídelníčku?

Jinak je samozřejmě nezbytné snížit příjem sacharidů a tuků a přidat bílkoviny. V čem je najdete? V libovém červeném mase, šunce, rybách (nejlepší je losos), vejcích, sýrech, tvarohu, řeckém jogurtu, islandském skyru, sóje, arašídovém másle, luštěninách, ořeších, semenech (dýňová, chia) a také v některých druzích zeleniny – nejvíce proteinů obsahují brokolice, růžičková kapusta, špenát a brambory.

Kolik bílkovin máme jíst?

Obecně lze říct, že bílkoviny by měly tvořit 10 až 30 % našeho jídelníčku. Přesnější je doporučení, které udává 0,8 g bílkovin na 1 kg tělesné hmotnosti. S přibývajícím věkem je nutné příjem bílkovin zvýšit až na 1,2 g na 1 kg váhy.

Je také důležité nejíst velké množství v jedné porci, ale rozdělit je do všech jednotlivých denních jídel. V jedné porci by tak nemělo být více než 30 g bílkovin.


Nejen pro ženy 45+

Tahle informace by měla zajímat každou ženu, a to i ty mladé. Dnes si to nejspíš nedokážete představit, ale za mnoho let, s nástupem menopauzy, se vám může změnit apetit a lednička se stane vaší nejlepší kamarádkou. Spolu s úbytkem hormonů pak může dojít i k nepříjemnému nárůstu váhy. Právě optimální přísun bílkovin dokáže ovlivnit váš správný výživový režim. Omezuje totiž zbytečnou „žravou“ i večerní a noční mlsání. Tak na to myslete, dokud je čas.

Rychlejší účinky se dostaví, když k vyváženému jídelníčku dodáte také pohyb. Vše, co potřebujete vědět o domácím cvičení najdete v článku Cvičení doma? Chce to jen překonat lenost.

 

{{CarouselProduct.SalePrice | currency }}

{{LoadedProducts[productId].Name}}
{{::LoadedProducts[productId].Name}}
{{::LoadedProducts[productId].MarketingLabel1}}
NEW
{{LoadedProducts[12118].Name}}
{{::LoadedProducts[12118].Name}}
{{::LoadedProducts[12118].MarketingLabel1}}
NEW
{{LoadedProducts[30298].Name}}
{{::LoadedProducts[30298].Name}}
{{::LoadedProducts[30298].MarketingLabel1}}
NEW
{{LoadedProducts[99853].Name}}
{{::LoadedProducts[99853].Name}}
{{::LoadedProducts[99853].MarketingLabel1}}
NEW

Sdílet s přáteli

Další články

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]